Methodology

Resources for a project:


  Відео до доповіді на засідання профспільноти вчителів суспільно-гуманітарного циклу Королівського ліцею  https://www.youtube.com/watch?v=N2kTzyMNzzY  

Була на курсі " Цифровізація НУШ", зробила кілька корисних нотаток:
 
   1 -  popplet - зареєструватися + створити нову  popplet  -    для створити ...карту -  тема -  налаштувати  - зберегти в PDF -  https://app.poplet.com/ 
2 -  learningapps.org - створити вправу  .....
3 - http://www.canva.com/
4 -  feedback= your feelings and emotions of the lessons -  mentimeter
5  -  app.questionwell.org/quiz -game/create - назва текст, генерувати, прив'язати гугл форму пeреглянути в табл. робили на гугл диску
6 -  gamma.app створює  презентації ( просто і зрозуміло) 
7-  runway -  створює коротке віде ( забирає монети)    
8 - deepai.org
9 - dream.ai/create
10 -  wepik.comстворює презентаціїї на 8 слайдів  
11 - imaginary, ESL story dice online                                   

                 Звіт творчої групи "Досвід"
             вчителів англійської мови за 2022-2023 навчальний    рік 
       Керівником творчої групи  "Досвід"  - Гончар О.М.  - учителькою англійської мови  Королівського ліцею   під наставництвом  Дзюби Т.М. -  консультанта Центру професійного розвитку педагогічних працівників було проведено 3 засідання учасників творчої групи:
25.11.2022,  14.03.2023, 02.05.2023. 
    Творча група "Досвід", яка працювала над проблемою "Розвиток професійної компетентності вчителя іноземної мови у контексті завдань НУШ" розглянула  такі важливі питання   як:
  "Інноваційні технології як засіб розвитку творчого потенціалу сучасного вчителя",
 " Впровадження інклюзивної освіти в умовах НУШ" та " Психологічні виміри вчителя англійської мови у контексті завдань НУШ".
      Під керівництвом Тетяни Михайлівни Дзюби обговорювались    
важливі аспекти нормативно-правової  бази " Нового професійного стандарту вчителя",  методичні рекомендації МОН України  та матеріали методичного посібника "Виявлення, подолання труднощів, опанування навички читання в учнів загальноосвітніх навчальних закладах".
    Вчителями творчої групи  розглядалось упровадження інклюзивної  освіти в умовах НУШ, створення інклюзивного освітнього середовища, його успішне функціонування, реалізація концепції НУШ у  педагогічній підтримці осіб з особливими освітніми потребами та  аспекти оцінювання. Педагоги розповідали про розвиток інклюзивної компетенції та  застосування різноманітних методів та прийомів для розвитку професійних якостей.
    Активними учасниками творчої групи були всі педагоги, особливо актуальними були поради
Наталії Віталіївни Мелашенко,  яка ознайомила колег з україномовним додатком "Digital Inclusion", який містить  різноманітні ресурси та піктограми, що допомагає в альтернативній і додатковій комунікації. 
  



Все реакции:
Вы, Natalia Melashenko, Татьяна Дзюба и ещё 12
1
Нравится
Комментировать
Поделиться

  

Учасники практикували використання психологічних хвилинок на уроках, одну з яких випробували на занятті «Психологічні виміри особистісно-професійного розвитку вчителя».
Кожен із присутніх членів групи продемонстрував власні наробки, «родзинки» творчості, вправи для заняття емоційного напруження, роздатковий матеріал для використання на уроках англійської мови.  




















     

                                        План 1 засідання творчої групи 
                                        "Інноваційні технології
                        як засіб розвитку  творчого потенціалу 
                            сучасного вчителя                                                                                                                                                    іноземної мови".

            1. Стислий огляд інноваційних технологій.
            2. Система роботи вчителя англійської мови у 5 класі НУШ за НМК "Full Blast + For                          Ukraine" автора Мітчел, Малкогіанні.
            3. Дискусія                                
   В   основі сучасних технологій навчання лежить особистісно-орієнтований та комунікативний підхід.  Колективне навчання  у співпраці на основі   інтерактивних методів та проєктів, колективно-групові та парні форми роботи, інформаційно- мультимедійні  технології на основі взаємодії
Засідання 3   Психологічні виміри особистісно-професійного розвитку вчителя англійської мови у контексті завдань НУШ.

                    Сьогодні Нова українська школа висуває нові вимоги до сучасного вчителя. Освітньою реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання сучасних педагогів. В контексті концепції Нової української школи з’являються й нові професійні завдання й нові вимоги до вчителя, який зможе стати агентом її якісних змін. Це зумовлює актуальність визначення чітких критеріїв психологічної готовності вчителя НУШ до творчої педагогічної роботи. Педагогічна творчість – це оптимальна реалізація моделей педагогічної діяльності. Вчитель має самостійно визначати шляхи реалізації власних новацій, втілюючи їх в життя. Творчість вчителя залежить від його світогляду, загальної і професійної культури й проявляється у мистецтві тлумачення навчального матеріалу, виділенні суттєвих ознак явищ. Нова українська школа буде успішною, якщо до неї прийде успішний вчитель, який вирішить багато питань щодо: якості викладання, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. Це має бути людина лідер, яка може вести за собою, любить свій предмет і якісно його викладає.
 В психологічному плані формула Нової школи складається з ключових позицій: наскрізний процес виховання, який формує вищі цінності учня; орієнтація на потреби учня; новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві; вмотивований учитель, який має свободу творчості й професійно розвивається; педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
Основними принципами цього підходу є: повага, доброзичливість і позитивне ставлення до особистості; довіра у стосунках; діалог; взаємодія; взаємоповага; розподілене лідерство; партнерство, добровільне прийняття зобов'язань, виконання домовленостей. Завданнями сучасного вчителя є створення умов для розвитку особистості учня, його здібностей, мотивації до навчання, творчого сприйняття знань, вмінь самостійно мислити. Учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх ставити, шукати відповіді на них. Педагог має демонструвати універсальні способи дій, ініціювати учнів, консультувати їх, знаходити способи включення в роботу всіх, створювати умови для набуття життєвого досвіду. Найголовніша риса вчителя – це любов до дітей. Вони навчаються в того, кого люблять. Друга важлива риса – здатність відійти від авторитарного формату і бути на рівні з дітьми. Сучасну освіту потрібно зробити інтегрованою, міждисциплінарною.  Вчитель має вміти мотивувати учня: до розвитку, до пізнання світу. Це можна зробити лише тоді, коли сам любиш свою працю, коли ти відповідальний і відкритий до світу, головний тренд у сучасній освіті – це зміна ролей педагога, які він виконуує в освітньому процесі. Сьогодні завдання вчителя – не просто передавати знання, а бути фасилітатором, модератором, помічником, щоб навчити дітей самостійно здобувати інформацію. Внутрішній світ вчителя має бути глибоким, живим, емоційним, адже саме цей світ він ретранслює на учнів. Педагог має бути авторитетним, але не авторитарним. Сучасна освіта орієнтується на створення умов розвитку особистості, розвиток компетенцій дитини, її адаптивності й стресостійкості. Тому дуже актуальною для вчителів є життєстійкість, оскільки ця професія пов’язана з високим рівнем психологічного вигорання. Педагог має бути гнучким. Він не повинен боятися змінюватися та виходити за межі зони комфорту. У зв’язку з цим варто говорити про нові ролі вчителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як вихователя, фасилітатора, супервайзера, тьютора, коуча, модератора в індивідуальній освітній траєкторії та особистісному розвитку дитини. Педагог-вихователь має бути прикладом втілення у власному житті духовно-моральних принципів, адже педагогічна діяльність, що не одухотворена моральним змістом, втрачає позитивний сенс і є засобом лише прагматичного самоствердження педагога. Фактором зниження ефективності навчального процесу унаслідок порушення стосунків між учнем та вчителем є невротичність педагога, що загострює міжособистісні конфлікти і підсвідомо викликає невротичний розвиток особистості учня. Тому сьогодні значно зростає роль педагога-вихователя як взірця моральної компетентності й гармонійної поведінки.
Вчитель-тьютор (англ. tutor – учитель) – це особа, що веде індивідуальні або групові заняття, репетитор, наставник, надавач освітніх послуг; ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять. Особливу потребу у діях тьютора мають здобувачі освіти інклюзивних груп.
Фасилітатор – це вчитель, який стимулює та скеровує процес самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів, підтримує прагнення до самореалізації, самовдосконалення та саморозвитку. Фасилітатор не зацікавлений у підсумках обговорення конкретних питань, не представляє інтереси жодної з груп-учасників чи персоналій і не бере прямої участі в обговоренні, але несе відповідальність за якісне виконання завдань і є радше супровідником навчальної групи у їхньому особистому розвитку. Завдання учителя-фасилітатора полягає в організації спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодження ефективного обміну думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшло в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено. 

Модератор – це наставник, керівник, який здійснює підтримку і організацію активної роботи групи. 

Роль учителя – це роль модератора і фасилітатора. Не «наповнювати» дітей знаннями, а навчити знаходити інформацію і критично опрацьовувати її, читати не для учителя і батьків, а для себе, застосовувати знання на практиці у життєво важливих ситуаціях, математику практикувати не задля математики, а для життя, через маніпуляції з різними об’єктами.

Коуч – це тренер, здатний зробити з людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців. Коучинг дозволяє не тільки ефективно розв’язувати навчальні завдання учнів, але й сприяє створенню згуртованої команди. Коуч допомагає знайти відповіді на власні запитання підопічних, відпрацьовує (відтреновує) до автоматизму різні життєві та професійні ситуації. Джерела коучингу лежать у спортивному тренерстві, позитивній, когнітивній й організаційній психології, в уявленні про усвідомлене життя й можливості постійного й цілеспрямованого розвитку людини. 

У контексті педагогічних посад ментор як термін почали використовувати в значенні синоніма до слів «учитель», «порадник», «наставник», «консультант». Людина, що зацікавлена в розвитку знань, умінь, навичок та міжособистісних стосунків своїх вихованців. На відміну від наставника, ментор самостійно встановлює інтенсивність та напрямок навчання. Завдання ментора – допомагати тоді, коли дитина просить про допомогу. І хоча ці два терміни часто вживаються як синоніми, є доволі суттєва відмінність між наставниками та менторами. Перший призначається, щоб допомогти досягнути цілі групи, колективу, установи, закладу, компанії. Другого можна вибрати, щоб досягнути індивідуального зростання.

Таким чином, варто говорити про нові соціально-професійні ролі учителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора та ментора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.


Засідання  2
   Розвиток професійної компетентності вчителя іноземної мови у контексті завдань НУШ                 " Впровадження інклюзивної освіти в умовах НУШ"    
1. Нормативно-правова база 
2.  Інклюзивна компетенція вчителя англійської мови
реалізується через здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища, педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.


25 листопада 2022 року відбулося  перше он лайн засідання творчої групи вчителів іноземної мови  "Досвід" під керівництвом консультанта Центру професійного розвитку  педагогічних кадрів Макарівської селищної ради Бучанського району Дзюби Т.М., яка окреслила тему роботи групи "Розвиток професійної компетентності вчителя іноземної мови у контексті завдань НУШ".
     Керівник творчої групи  "Досвід"  - Гончар О.М.  - учитель англійської мови  Королівського ліцею ознайомила колег з планом роботи  на 2022-2023 навчальний рік та  представила проблеми, над якими будуть працювати педагоги групи.  
      Гончар О.М. поділилася з колегами досвідом та ідеями з питання "Інноваційні технології як засіб розвитку творчого потенціалу сучасного вчителя".
      Відбулась дискусія та обмін досвідом викладачів.          

                                        План 1 засідання творчої групи 
                                                                "Інноваційні технології
                        як засіб розвитку  творчого потенціалу сучасного вчителя                                                                                                                                                                                      іноземної мови".

        1. Стислий огляд інноваційних технологій.
            2. Система роботи вчителя англійської мови у 5 класі НУШ за НМК "Full Blast + For                          Ukraine" автора Мітчел, Малкогіанні.
            3. Дискусія                                
   В   основі сучасних технологій навчання лежить особистісно-орієнтований та комунікативний підхід.  Колективне навчання  у співпраці на основі   інтерактивних методів та проєктів, колективно-групові та парні форми роботи, інформаційно- мультимедійні  технології на основі взаємодії в   соціальних мережах інтернету.
 Використовуємо різноманітні можливості "Кahoot","Quizlet","Brain-storming", "Storytelling","Hot Potato",  "Line-up", "Translation-concentration", "Matching",   -  вивчення слів, граматики  з опорою на малюнки, асоціації, рольові ігри. "Round Table" -  кожен  пише в чаті 1 слово, що належить до теми, учні  по черзі  пишуть протягом, наприклад 2 хвилин, поки час не скінчиться, всі мають бути активними, потім перевіряєм, однакові слова закреслюються, нові записуються.
    Також використовуємо   TPR Total Physical Response (повна фізична реакція), електронні підручники ти словники.
Користуємося сучасними короткотривалими формами навчаннями через санітарний регламент та обмеження електропостачання. Використовуємо такі методи, як спостереження, опитування через швидкі тести, роботу на основі мікро текстів та коротких письмових завдань: 1 lesson -  1 rule!
Також важливим новітнім аспектом у вивченні іноземної мови є інтегроване навчання, де розвиваємо  логічну, математичну та медіа грамотність,  розглядаємо здоров'язберігаючі проблеми,   удосконалюємо   критичне мислення, соціокультурні та мистецькі компетенції учнів.
    Цифрова трансформація вимагає гнучкості та швидкої адаптації всіх навчальних процесів.

Необхідно подавати матеріал лаконічно. Готувати і структурувати матеріал заздалегідь по алгоритму.
Створити архів  зручних матеріалів для зберігання ресурсів на мобільних пристроях. Застосовувати короткі презентації, відео, графіки, малюнки, вікторини, подкас



                                         План творчої групи " Досвід" на 2022-2023 навчальний рік
1. Круглий стіл "Інноваційні технології як засіб розвитку творчого потенціалу сучасного вчителя іноземної мови".
2. Впровадження інклюзивної освіти в умовах НУШ.
3. Психологічні виміри особистісно-професійного розвитку вчителя.


                                                            Дистанційне навчання
    Під час дистанційного навчання розробляємо логічний ланцюг з вивчення теми, створюємо траєкторію вивчення  матеріалу.
 
             Використання пісень у процесі навчання аудіювання

Зразок1. Topic: Parts of Body
Listen to the song and raise your hands when you hear the body words
Song Little Alouette for elementary, time 3-4min
Say and translate the words after you have listened to the song:
 
Alouette, little Alouette, 
Alouette,
Play  a game with me,
Put your finger on your head, on your head
Don't forget, Alouette.
Put your finger on your mouth, nose, ear, tooth, leg, foot, belly*
belly =stomach=живіт
 
Зразок 2.
Topic: Christmas, time 5-6

Listen to the song according to the description given in the song and then decorate our Christmas tree.
                                       Christmas Tree
    It is winter, it is Christmas!
Look at our Christmas Tree!
There are big balls,
There are nice dolls,
Many candies you can see.
There are flags and there are ribbons
Little bells and bright stars, too.
Red and orange, green and yellow, 
Pink and purple, violet and blue!
Обладнання: малюнки із зображенням прикрас+ і ті, що не згадувались у пісні.
Зразок 3
Topic: Winter Holidays
Listen to the song Winter Dreams, time 8-10. Listen to the song and draw what you hear
                                            Winter
There's snow on the mountain
And fog in the street
Flickering candles in the room
Hear the church bell ring
See the children playing
I feel their pure delight
And the snow is falling 
Taking me away.
Say what have you drawn.
 
Зразок 4
Topic: Poets and Writers. 8-9 клас.Time 3-4
Listen to the song and put its lines in the correct sequence. Then
read and translate the song Auld Lang Syne
1Should auld acquaintance be forgot
2Should auld  acquaintance be forgot
3And days of Auld Lang Syne?
4And never brought to mind?
Зразок 5 
Topiс: Music/ Past Simple,  клас 8-9
Listen to the song Yesterday  and fill the missing words 
I'm not half the man
I used to be
There's a shadow hanging over me, 
Oh, yesterday, come suddenly.
Why she had to go
I don't know,
She wouldn't say,
I said something wrong,
Now I long for yesterday...
Зразок 6
 Topic: The USA Immigration. 10-11 клас. Time 10-15
 Work in groups of 2-3/ Listen to the song An Englishman in New York
Then get ready  to act it out.
Act your dialogues.
 
I don't drink coffee,
I take my tea, my dear.
 I like my toast done on the side
 and you can hear it in
my accent when I talk.
I am an Englishman in New York.
See me walking down Fifth Avenue.
 A walking cane here at my side,
I take it everywhere I walk
I'm an Englishman in new York.
 Зразок діалога учнів:
- Who are you?
- I'm an Englishman. You can hear my accent when I talk.
- Do you drink coffee?
- No, I take tea .
- And what is this?
- This is my cane. I take it everywhere I walk. Well, bring me a cup of tea.
- With pleasure. Glad to meet you.
- So am I.
 Зразок 7
Topic: Life of youth for the 11-th form . Time 15-20.
Listen to the beginning of the song  Away from home and write  your own end of it in prose in English
 Зразок8 
Topics: Ecology. The place of living. Animals

                        Які завдання можна використати:

сircle the antonyms/synonyms of the given words in the song as you listen

listen to the song and say what kind of song it is: lyric, humorous, political...

listen to the song and give it a heading

listen to the song and act it out - action songs

Висновки:  використання пісень сприяє розвитку музичного та фонематичного слуху, підвищує інтерес до вивчення іноземної мови, знімає напруженість, втому, створює доброзичливу психологічну атмосферу, активізує навчальну діяльність, є засобом розширення та збагачення словника, збагачує учнів відомостями країгнознавчого характеру, формує соціокультурну комепетентність.

Resources:

 English Learners Digest №21, 1994, c.13

№1, 1995, с.2

№13, 1996, с.14

№2, 1997, c.14,

 журнал "Іноземні мови" №1, 1998, Ленвіт, с.22-23

Опойкова А.І,  Москальова А.С. Англійська  від 3 до 10 років в 4 частинах. Посібник для вчителів та батьків, Ялта,1993, с.25-26 

Гергель А.Ф. Зошит до підручника англійської мови для початківців, 1 клас, К., 1995., с.26

Немає коментарів:

Дописати коментар